Tarifele afectează sentimentul consumatorilor în moduri care amintesc de Marea Recesiune și de primele zile ale pandemiei, conform cercetătorului Gartner. Pe măsură ce starea tarifelor rămâne instabilă, analiștii avertizează că marketerii trebuie să fie pregătiți să răspundă la un scenariu de 'lovitură dublă' în ceea ce privește sentimentul consumatorilor din SUA. Cu economia pregătită pentru instabilități suplimentare înainte de termenul extins de 1 august pentru negocierea acordurilor comerciale, un mesaj constant legat de valoare și comunicarea unui sentiment de empatie ar putea fi esențiale pentru menținerea încrederii în brand. Consumatorii din SUA nu se simt prea bine în 2025, 70% făcând schimbări semnificative în obiceiurile lor, cum ar fi gătit mai mult acasă sau achiziționând dimensiuni mai mici pentru bunurile de consum rapid. Deși mulți adoptă comportamente de economisire specifice perioadelor de recesiune, consumatorii bogați își mențin un sentiment de normalitate în ciuda atitudinilor negative. Aceasta s-ar putea schimba dacă efectele tarifelor, cum ar fi creșterile de prețuri și lipsurile de produse, devin mai evidente în a doua parte a anului.
Gartner a recomandat marketerilor să își revizuiască strategiile utilizate în timpul Marii Recesiuni pentru a se pregăti pentru tumultul tarifelor. Sentimentul de securitate a locului de muncă este scăzut, în special în rândul consumatorilor tineri, un ecou al dupăshock-urilor crizei financiare din 2008. Marketerii sunt încurajați să se concentreze mai puțin pe planurile media învechite și mai mult pe poziționarea brandului. Mulți consumatori sunt conștienți de politica comercială a SUA și au o viziune negativă asupra tarifelor, cu pesimism în creștere privind economia. Un sentiment negativ ar putea escalada dacă rafturile magazinelor încep să se golească, fiind dăunător în special în perioadele de cumpărături critice. Marketerii trebuie să rămână consecvenți în mesajul brandului, deoarece acum nu este momentul să redefinească valorile în mijlocul dinamicilor de piață în schimbare. Ei trebuie să ofere claritate și calm în această perioadă de incertitudine, ușurând anxietatea consumatorilor în legătură cu posibilele schimbări de preț datorate tarifelor.