Pe măsură ce vânzările globale de diamante continuă să scadă, Botswana și De Beers au anunțat o inițiativă strategică de marketing destinată să revigoreze interesul consumatorilor pentru diamantele naturale. Această mișcare vine în contextul unei scăderi semnificative a pieței, cu prețurile diamantelor naturale scăzând cu 26% în ultimii doi ani, iar diamantele create în laborator înregistrând o scădere și mai accentuată de 74% din 2020. Ca răspuns, cele două entități s-au angajat să co-investesc în eforturi de marketing destinate protejării valorii pe termen lung a diamantelor naturale și restabilirii încrederii consumatorilor.
Campania de marketing se va concentra pe marketingul categoriei și alte eforturi promoționale, convenite anual, pentru a spori valoarea etică și simbolică a diamantelor naturale. De Beers și Guvernul Botswana vor împărți responsabilitatea financiară pentru aceste inițiative în funcție de cotele lor respective din oferta de diamante a Debswana. Provocările cu care se confruntă industria diamantelor au fost subliniate de cifrele recente ale vânzărilor De Beers. În 2024, vânzările De Beers de diamante brute au scăzut pentru a doua oară în an, înregistrând un total provizoriu de 315 milioane de dolari, în scădere de la 383 milioane în ciclul anterior și o scădere semnificativă comparativ cu 456 milioane în aceeași perioadă a anului 2023.