Mai mulți consumatori caută experiențe de dining, nu doar mese. Bugetele mai restrictive îi determină pe mulți consumatori să caute experiențe mai ample în timpul meselor de afară. Potrivit datelor de pe Yelp care analizează căutările consumatorilor din ianuarie până în martie, mesele se caută opțiuni care prioritizează divertismentul și unicitatea. De exemplu, căutările pentru Le Petit Chef au crescut cu 509% în perioada respectivă. Le Petit Chef se prezintă ca 'o experiență culinară imersivă' care combină arta culinară cu tehnologia. Conceptul îl include pe 'cel mai mic chef din lume' — un francez animat de 6 centimetri, care prinde viață pe mesele consumatorilor folosind tehnologia de proiecție 3D.
În plus, căutările pentru 'catering hibachi' au crescut cu 55%, în timp ce căutările pentru 'masa chef' au crescut cu 36%, iar căutările pentru 'restaurant pop-up' au crescut cu 14%. Căutările pentru Medieval Times au crescut cu 40%. Conceptul există din 1973, având o experiență de teatru de cină care îi transportă pe oaspeți la un festin și turneu medieval din secolul al XI-lea. Datele de pe Yelp confirmă unele date din Top 500 de la Technomic din 2024, în care concepte precum Cooper’s Hawk, KPOT Korean BBQ & Hot Pot, Kura Sushi și Puttshack și-au crescut semnificativ vânzările.
Aceste tendințe se aliniază, de asemenea, unor cercetări recente realizate de platforma de management al ospitalității SevenRooms, care constată că mesele au devenit mai selective în cheltuieli, dar sunt dispuse să cheltuie pentru experiențe care se simt 'premium și exclusive'. Șaptezeci și patru la sută dintre consumatori au spus că se vor întoarce la un restaurant după o experiență unică.