Ştiri

Mărci gândesc în afara cutiilor (orbe)

Mărci gândesc în afara cutiilor (orbe). Caliber își reimaginează modul în care poveștile sunt create, distribuite și valorificate, întâlnind audiențele pe termenii lor, în tonul lor și pe timpul lor. Folosind informații din propriul succes pe rețelele sociale, Caliber simplifică socialul pentru a avansa mărcile—creând lucruri care funcționează. Specialiștii în marketing iubesc să „surprindă și să încânte.” La fel și consumatorii. Oamenii cumpără din ce în ce mai mult articole fără a ști exact ce produs sau care variantă a unui produs vor primi. Anul acesta, fenomenul cutiilor oarbe, sau cutiilor misterioase, care a avut originea în piața asiatică, a prins avânt în rândul consumatorilor din SUA, pe măsură ce popularitatea păpușilor Labubu și figurinele Sonny Angel a crescut. Pop Mart, marca din spatele Labubus și altor mărci de cutii oarbe, a realizat 13,88 miliarde yuani (1,93 miliarde dolari) în prima jumătate a acestui an. MGA Entertainment vinde articole din cutii oarbe, cum ar fi păpușile LOL Surprise, care au fost lansate pentru prima dată în 2016, iar CMO Josh Hackbarth a spus că compania observă o „explozie” actuală a cererii, pe care o atribuie în parte nostalgiei și creșterii consumatorului „kidult.” „Multe dintre copiii care au crescut cu produsele noastre și poate unele similare de deschidere surpriză au acum bani de adult,” a spus Hackbarth. Nu sunt doar mărcile de jucării care se implică în tendință. Andy Rebhun, directorul de marketing și experiență al lanțului fast-casual Cava, ne-a spus că marca a decis să ofere plushies de tip cutie oarbă cu achiziția mesei sale Hot Harissa la începutul acestei luni, după ce a observat fervorile din rețelele sociale pentru articolele Pop Mart. „Echipa a decis să se implice și să facă o pariu,” a spus Rebhun. „Sigur că a fost o pariu foarte bună pentru acest moment în cultură.” Pentru mărcile de toate tipurile, cutiile oarbe pot încuraja achizițiile repetate, oferind în același timp o oportunitate de marketing pentru a ajunge la clienți de diferite vârste și bugete. Dincolo de aceasta, entuziasmul în jurul desfacerii articolelor misterioase este potrivit pentru socializare, oferind mărcilor o șansă de a deveni virale și de a genera conștientizare suplimentară a mărcii online. Cost mic, recompensă mare? Dacă există un lucru care unește oameni de toate vârstele, acela este dragostea de a deschide cadouri. „Consumatorii adoră cu adevărat elementul surpriză și necunoscutul,” a spus Rebhun. „Este ca atunci când te gândești la timpul sărbătorilor, când oamenii desfășoară un cadou, de obicei evocă un sentiment de entuziasm și bucurie.” Deși principalul demografic al LOL Surprise este copiii, Hackbarth a spus că marca a observat un interes mai mare din partea adulților, în special printre publicurile de colecționari, pe măsură ce a lansat linii cu IP-uri retro, cum ar fi Fetele Powerpuff și Ursulețele de la Grădiniță. Cutiile oarbe pot oferi, de asemenea, o oportunitate pentru mărcile cu prețuri mai mari de a ajunge la clienții cu bugete mai mici. Marca de athleisure Set Active, marca de streetwear Madhappy și marca de vase de gătit Le Creuset se numără printre distribuitorii care au folosit cutii misterioase pentru a ajuta la eliberarea stocurilor la prețuri mai mici, iar mărcile de lichidare de lux, cum ar fi Heat și Scarce, vând cutii misterioase umplute cu articole de modă de lux din sezonul anterior, la un preț redus. „[Este] o modalitate foarte discretă și ușoară de a scăpa de [produs],” ne-a spus Noah Eisemann, directorul global de marketing social și influență la VML. Pe măsură ce inflația și tarifurile cresc prețurile multor produse de zi cu zi, unii consumatori pot percepe cutiile oarbe ca mini-luxuri sau răsfățuri accesibile, a spus Eisemann. De exemplu, vânzarea Le Creuset Factory to Table oferă consumatorilor șansa de a cumpăra o cutie misterioasă care costă 50 de dolari și promite produse în valoare de până la 350 de dolari. Păpușile LOL Surprise încurajează achizițiile repetate printr-o strategie de completare a colecției, care uneori implică jucării interconectate pentru a debloca un cod sau a debloca o putere specifică odată ce un set este complet. Cu toate acestea, există, de asemenea, beneficii pentru mărcile care se concentrează pe mentalitatea de raritate pentru a stimula interesul pentru produse. Pentru activarea sa, Cava a stabilit o limită de o plushie per client în întreaga SUA, a spus Rebhun—deși a auzit despre unii care au revenit pentru altele. „Apreciem această excitație,” a spus el. Arătați și spuneți. Fie că desfaci o păpușă Labubu sau o cutie misterioasă Le Creuset, interesul răspândit și intrigile emoționale ale unei cutii oarbe sunt fertile pentru conținut generat de utilizatori. Conținutul de desfăcut a prosperat de mult pe YouTube, cu episoade de 10 până la 15 minute care arată fiecare detaliu al articolului, dar în ultimii câțiva ani, Hackbarth a observat o explozie de videoclipuri de desfăcut mai scurte și mai atractive conduse de creatori pe platforme precum TikTok și YouTube Shorts. Eticheta #BlindBox de pe TikTok are deja mai mult de 1,3 milioane de postări, iar unii creatori de pe platformă au construit urmări enorme din conținutul de desfăcut. „Oamenii vor să le povestească altora și să le arate ce au obținut și să creeze acea experiență comună,” a spus Hackbarth. Influxul de conținut social care vine din cutiile oarbe este ceea ce a inspirat Cava să se aventureze în acest domeniu, a spus Rebhun. Într-un canal privat de Instagram cu superfanii mărcii, Cava a provocat membrii să împărtășească imagini cu plushies odată ce le-au obținut, dar a spus că majoritatea conținutului despre plushie online a fost organic, a spus el. „Au creat videoclipuri, au făcut postări statice pe Instagram,” a spus Rebhun. „Este cu adevărat o plăcere să vezi acel tip de reacție la ceva de genul acesta pentru că este tot ce și-ar dori marketerii și mărcile.” MGA colaborează cu creatori pentru a produce videoclipuri de desfăcut, a spus Hackbarth, și acel conținut a generat sute de milioane de vizualizări, atât plătite, cât și organice. Videoclipurile de tip ASMR, a observat el, sunt deosebit de atrăgătoare pentru unii spectatori. Compania experimentează, de asemenea, cu desfăcerea în direct „evenimentizată”, care sunt anunțate în avans pentru a ajuta la construirea entuziasmului și a ajunge atât la copii, cât și la adulți. Totul poate adăuga la lovitura de dopamină a surprizei, pe care utilizatorii o pot experimenta indirect prin ecran. „Este acea fior a vânătorii,” a spus Hackbarth.

Sursa