Ştiri

Cum Too Good To Go ajută oamenii să găsească mâncare rămasă la reduceri mari

David Niles va face mari eforturi sau chiar sacrificii pentru a salva mâncarea de a fi aruncată: uneori, acest bărbat de 63 de ani merge la recuperare a resturilor alimentare în apropierea casei sale din Brooklyn, New York. Versiunea digitală mult mai sanitară, spune Niles, este o aplicație numită Too Good To Go, unde comercianții, cum ar fi restaurante și patiserii, vând „pungi surpriză” de mâncare rămasă la prețuri reduse, de obicei între 3,99 și 9,99 dolari fiecare în SUA. A cheltuit aproape 10.000 de dolari pentru a ridica aproape 2.000 de pungi surpriză pe bicicletă în ultimii patru ani. Too Good To Go, o companie cu sediul în Copenhaga, fondată în 2015, a înregistrat venituri de aproape 162 milioane de dolari anul trecut, conform documentelor analizate de CNBC Make It, în principal prin luarea unui comision din fiecare achiziție de pungă surpriză și colectarea taxelor de membru anual de la comercianți. În SUA, compania ia de obicei 1,79 dolari pe pungă și percepe o taxă anuală de membru de 89 dolari. Public, misiunea Too Good To Go este de a ajuta la reducerea risipei alimentare la nivel global, o problemă care costă lumea 1 trilion de dolari pe an. Compania nu a avut încă un an profitabil, re-investind în schimb fluxul de numerar pentru a se extinde geografic, adăugând noi comercianți la aplicația sa și achiziționând alte startup-uri. „Vrem să avem o companie profitabilă”, spune CEO-ul Mette Lykke, care menționează că afacerea ei a câștigat 8 milioane de dolari anul trecut înainte de a scădea costurile unice. „Dacă am dori cu adevărat, am putea merge mai departe pentru rentabilitate. Dar din nou, nu acesta este motivul pentru care suntem aici.” Too Good To Go a fost fondată inițial de un grup de cinci antreprenori danezi: Thomas Bjørn, Stian Olesen, Klaus Bagge Pedersen, Brian Christensen și Adam Sigbrand. Lykke s-a alăturat primei sale runde de finanțare în 2016 ca investitor angel și mai târziu a devenit CEO. Una dintre primele sale acțiuni a fost să examineze finanțele startup-ului, care erau într-o stare proastă, ceea ce a determinat-o să se reconsidere rolul. Primul pas al lui Lykke către creștere a fost o contracție, închizând operarea în patru dintre cele 10 țări în care s-a extins prea repede, fără un model de afaceri solid. De atunci, Lykke a re-extins compania pentru a include servicii de produse alimentare, software pentru comercianți alimentari și în prezent 100 milioane de utilizatori în 19 țări. Aplicația a ajuns în SUA în 2020 și acum găzduiește comercianți în 33 de zone metropolitane din SUA. Comercianții nu obțin profituri uriașe din vânzările Too Good To Go, dar un venit este mai bun decât a arunca mâncarea suplimentară, iar mulți utilizatori au devenit clienți obișnuiți. Criticii se îngrijorează de potențialul aplicației de a reprezenta fals responsabilitatea ecologică, dar estimările sugerează că, dacă fiecare comerciant ar folosi mecanisme de reducere similare, ar putea salva un milion de tone de alimente anual. O abordare ecologică profitabilă nu poate garanta viitorul Too Good To Go, deoarece comercianții ar putea stabili programe similare, dar Lykke rămâne încrezătoare în modelul de afaceri, subliniind execuția ca fiind cheia succesului.

Sursa