Ştiri

Fondatorul FarmboxRx: Cum am construit o companie de livrare de produse alimentare în NYC

Ashley Tyrner-Dolce, fondatoare și CEO al FarmboxRx, știe cât de greu este să îți permiți hrană sănătoasă pentru familia ta. Cu puțin mai mult de un deceniu în urmă, era o mamă singură care se baza pe ajutoare sociale și Medicaid. Acum, Tyrner-Dolce este fondatoare și CEO al FarmboxRx, care își propune să livreze alimente sănătoase americanilor cu venituri mici în zone defavorizate prin intermediul planurilor lor de asigurare de sănătate. Afacerea bazată pe abonamente a generat aproximativ 55 de milioane de dolari venituri anuale, conform unui purtător de cuvânt al companiei. FarmboxRx este gratuit pentru utilizatorii săi: Medicare, Medicaid și alte companii de asigurări plătesc livrările de produse alimentare, ca un mijloc de îngrijire preventivă a sănătății. Compania a devenit profitabilă în 2022 și colaborează în prezent cu mai mult de 80 de planuri de sănătate diferite, afirmă Tyrner-Dolce, 41 de ani. În 2011, Tyrner-Dolce și fiica ei nou-născută s-au mutat în New York din Arizona, dorind să înceapă o nouă viață. Viața în Marea Măr a fost departe de a fi glamorous: S-a cazat cu prieteni, s-a bazat pe ajutoare guvernamentale pentru hrană și a transportat produsele alimentare prin metrou, spune ea. A obținut un rol ca manager de afaceri în industria modei și a renunțat la ajutoarele alimentare – cunoscute acum în New York ca beneficii din Programul de Asistență Nutrițională Suplimentară (SNAP) – un an mai târziu, la vârsta de 25 de ani. Situația ei de trai s-a îmbunătățit în anii următori, dar călătoriile ei la supermarket nu s-au schimbat. Găsirea de alimente sănătoase și accesibile a fost dificilă, la fel ca și transportul sacoșelor grele acasă. În 2014, a părăsit locul de muncă corporatist pentru a lansa FarmboxRx. A folosit economiile din trei ani — aproximativ 80.000 de dolari, destinați inițial cumpărării unei case — pentru a acoperi costurile de startup, cum ar fi brandingul și marketingul, un depozit și toate cheltuielile legale. A redus cheltuielile personale, mutându-se într-un apartament mic cu o cameră, în timp ce revindea jucării pe eBay pentru a obține venituri suplimentare. La început, FarmboxRx era un serviciu direct către consumator: Clienții se abonează și primesc produse proaspete la ușa lor. Tyrner-Dolce dorea să găsească o modalitate prin care planurile de sănătate să ajute la plata alimentelor, dar investitorii nu au împărtășit viziunea ei la început, spune ea. "Fiecare VC dorea să ne transforme într-un kit de mese," spune Tyrner-Dolce. Dar "nu accept un nu ca răspuns. Îmi place să spun că sunt un rinocer. Nu pot niciodată să mă întorc înapoi. Trebuie să mă avansez." FarmboxRx a ajuns la 1 milion de dolari venituri anuale în 2019, din aceste abonamente la produse. Acei bani au acoperit în mare parte cheltuielile afacerii, lăsând comparativ puțin pentru salarii, inclusiv pentru salariul lui Tyrner-Dolce. Dar a învățat ceva important în acel an: Unii utilizatori Medicare și Medicaid ar putea accesa produse la preț redus și gratuite ca parte a planurilor lor de sănătate. Tyrner-Dolce a contactat "80-100 de planuri de sănătate," sperând să încheie un parteneriat. A încheiat unul cu Vibra Health Plan, deținut de Blue Cross Blue Shield, în 2020. Două ani mai târziu, FarmboxRx avea suficienți parteneri de planuri de sănătate pentru a părăsi complet piața direct către consumator. "Atunci am devenit profitabili," spune Tyrner-Dolce, adăugând că compania ei nu a acceptat finanțare externă. FarmboxRx nu este singura afacere cu o idee similară. Compatriote ca Mom’s Meals și Performance Kitchen vând de asemenea kituri de mese online prin planuri de sănătate, iar piața globală a alimentelor sănătoase se preconizează că va atinge peste 890 de miliarde de dolari anul acesta, conform unui raport de la Future Market Insights. Retailerii majori precum Instacart, Uber Eats, Kroger și Walmart oferă programe alimentare bazate pe nutriție, parteneriate sau alocații pentru alimente. Iar industria alimentară online este proiectată să crească cu 1,2 trilioane de dolari între 2024 și 2028, conform companiei de cercetare de piață Technavio. Tyrner-Dolce spune că este încrezătoare că poate continua să-și crească afacerea în mijlocul unei concurențe crescute. Pe 18 martie, FarmboxRx a anunțat o platformă pentru nevoile sociale numită Driver’s Health, care oferă o gamă mai largă de resurse și articole livrate acasă, menite să ajute la alte probleme legate de bunăstare, cum ar fi locuința și transportul. "Abordarea bolilor legate de dietă ține de educație, accesibilitate și acces," spune Tyrner-Dolce. "Trebuie să reuniți multe aspecte pentru a rezolva această problemă." Această poveste a fost actualizată pentru a reflecta că FarmboxRx a generat aproximativ 55 de milioane de dolari în venituri anuale în 2023, conform unui purtător de cuvânt al companiei.

Sursa