Într-o eră hiper-consumistă a rețelelor sociale, inundată de recenzii de produse și videoclipuri de cumpărături, o reacție împotriva supra-consumului se formează. Tot mai mulți consumatori se alătură angajamentului cunoscut sub numele de „Regula celor 5” (prin care își limitează achizițiile de modă la cinci articole pe an), desfășoară inventare ale garderobei sau se provocă pe ei înșiși să nu cumpere nimic nou în 2024 și să își folosească dulapurile în schimb. „TikTok m-a făcut să cumpăr” a devenit un refren comun pentru utilizatorii influențați să facă achiziții de pe aplicație. Acum, hashtag-ul #deinfluencing a fost folosit de peste 26,000 de ori, fiind plin de creatori de conținut care lucrează pentru a dezvălui unele dintre acele comportamente impulsive. „Ce este bun pentru planetă este, de asemenea, bun pentru sănătatea noastră mintală și bunăstarea noastră. Dacă cumpărăm mai puțin, dar cumpărăm mai conștient, suntem mai fericiți. Și planeta ne va mulțumi pentru că nu avem nevoie de atât de multe lucruri”, spune Katia Dayan Vladimirova, lector superior la Universitatea din Geneva și fondatoare a rețelei de cercetare Sustainable Fashion Consumption. Ea și trei colegi au lansat un experiment pe parcursul anului 2024, Provocarea Consumului Fericit din Dulap, pentru a ajuta participanții să „reconsidere modelele de consum” și în același timp să studieze ce provocări întâmpină oamenii în cadrul acestui proces, ce îi motivează să continue și ce beneficii văd dacă și când reușesc să reducă dimensiunea garderobei lor și achizițiile de haine noi.
Sursa